רופא עיניים מומחה לניתוח קטרקט בעיניים

קטרקט היא תופעה שמופיעה בדרך כלל בקרב האוכלוסייה המבוגרת. התסמינים שלה הם ראייה עכורה בעין או בשתי העניים והגורם לזה היא פסולת מאחורי קשתית העין. ניתן לטפל בתופעה על ידי ניתוח בהמלצה של רופא עיניים.

רופא עיניים המתמחה בניתוח קטרקט

כיום אוכלוסייה רבה עוברת את ניתוח הקטרקט, רופא עיניים מומחה הוא הרופא המנתח שמבצע את הניתוח, על מנת להחזיר למטופל את כושר הראייה כפי שהיה, לפני היווצרות הקטרקט בעיניו.

האדם מרגיש את הירידה בראייה בהדרגתיות בהתאם לקטרקט שמופיע בעיניו, אף הוא בהדרגה, וההחמרה היא איטית. לפני ביצוע ניתוח קטרקט, נבדק המטופל על ידי מומחה עיניים.

רופא עיניים מומחה

רופא עיניים מומחה הוא האדם המהימן ביותר לבדיקות של בעיות עיניים טרם לכל ניתוח קטרקט, במידה ואכן המטופל מאובחן כסובל מהבעיה. הרופא יערוך מספר בדיקות חשובות ומקצועיות, הוא יבדוק את שדה הראייה של המטופל שלו, את חדות הראייה שלו, את הלחץ תוך עיני ויבצע עוד מספר בדיקות מקיפות לקרקעית של העין. כל אלה בדיקות שיתנו את כל האינפורמציה החשובה לרופא אודות העין ומצבה.

מהלך הניתוח

כמו כל ניתוח שאדם עובר, גם בניתוח קטרקט יש לטפטף טיפות עיניים שזהו חומר שמרחיב את האישון ולבצע הרדמה מקומית על ידי אלחוש עם טיפות עיניים מיוחדות. לאחר תחילת ההשפעה של ההרדמה, מבצע המנתח חתך בקרנית של העין, וכך הוא יוצר לו גישה לעדשה של העין. המנתח מרסק את העדשה העכורה הישנה שלמעשה הפכה לקטרקט ומשתיל במקומה עדשה תוך עינית חדשה מלאכותית. החתך נסגר לבד כיוון שהרקמות של העין מאחות אותו בעצמן ואין צורך בתפרים או בדבק ביולוגי.

לעיתים, לאחר ניתוח קטרקט יש תחושה של יובש בעיניים ולחץ פנימי בתוך העין, ניתן לטפל בזה עם טיפות מיוחדות. כמו כל ניתוח יכולים להיות סיבוכים לא צפויים שמאלצים אבחון אצל הרופא עיניים המומחה שידע לתת מענה לכל בעיה.

לצפייה בהוראות הכנה לניתוח קטרקט

מתי פונים לרופא ממומחה לאחר טיפול?

אחרי טיפול או ניתוח קטרקט אין צורך להישאר בבית החולים וניתן לנוח בבית. חשוב לנוח בבית כיוון שהראייה מטושטשת והיא מגבילה, ולכן חשוב להימנע מכמה פעולות שגרתיות כמו נהיגה וכו'. בדרך כלל לאחר יום אחד הראייה חוזרת להיות תקינה וניתן לחזור לשגרה. על מנת למנוע אלרגיות, דלקות או זיהום בעין חשוב לעשות שימוש בטיפות עיניים בחודש הראשון לפי ההנחיות שניתנו במרפאה של ד"ר גולדיץ . יש להגיע לרופא למעקב וגם אם יש תחושות לא נעימות שהן חריגות, יש להגיע לבדיקה אצל הרופא מומחה.

ניתוח קטרקט בלייזר

ניתוח קטרקט בלייזר הוא טכנולוגיה חדשה יחסית שנכנסה לתחום של ניתוחי קטרקט, אך הוא ניתוח מומלץ לא פחות מניתוח קטרקט רגיל. ניתוח קטרקט בלייזר הופך את חלק משלבי הניתוח למדוייקים יותר וכך מקל על הרופא המנתח בביצוע ניתוח קטרקט. ניתוח קטרקט בלייזר בדומה לניתוח קטרקט רגיל נחשב לניתוח בעל אחוזי הצלחה מאוד גבוהים ורוב המטופלים היום מסיימים את הטיפול כשניכר שיפור משמעותי בכושר הראייה שלהם.

חייג לקביעת תור
ניווט